miercuri, 18 octombrie 2017

De la reflecții despre om ca ființă care-și elaborează scopuri, la condiția de minge de ping-pong


Ademenit de vremea plăcută, mă așez pe o bancă, în Piața Unirii, lângă postamentul viitoarei statui a lui Mihai Viteazul. Trăiesc plăcut senzațiile, percepțiile, privesc, ascult. Pe un panou publicitar este proiectat chipul unei personalități religioase cunoscute. Sunt enervat de faptul că nu reușesc să-mi amintesc numele ei. Caut un cuvânt care să declanșeze reamintirea. În sfârșit, îl găsesc: ”părintele”, părintele Arsenie Boca!
Îmi pare că sunt liber de constrângerea vreunui scop, liber de presiunea urgențelor, liber de nevoia de a selecta. Din când în când îmi notez gândurile. Conștientizez că sunt în eroare: însăși notarea gândurilor are un scop, scopul de a le publica. Chiar atunci când am decis să mă așez pe această bancă fără a avea vreun scop, am avut un scop, scopul de a nu avea niciun scop. Stările în care, într-adevăr, nu avem vreun scop - de exemplu atunci când dormim sau suntem în stare de inconștiență (leșin, anesteziere etc.) - nu exprimă specificitatea omului. Omul este o ființă care își elaborează scopuri.
Au ieșit țânțarii la vânătoare de sânge. Mă întorc la grijile mele de canceros. Mă duc să aflu ce medicamente cu plata compensată a reușit soția să obțină de la medicul de familie și care medicamente va trebui să le cumpăr cu plata integrală. De la relaxare, la viața sub dictatura grijilor, a stresului, a necesității elaborării scopurilor. Prin modul său specific de ființare, omul este o ființă care-și elaborează scopuri.

POST-SCRIPTUM

Aflu de la soție că medicul de familie nu mi-a dat rețetă pentru medicamente cu plata compensată. Așadar, sunt folosit, în continuare, ca minge de ping-pong. De la medicul hematolog din spitalul Fundeni am adus scrisoare medicală către medicul de familie, în care sunt menționate medicamentele prescrise. Duduia care-mi este medic de familie m-a trimis la medicul hematolog din Slobozia. Duduia care este medic hematolog în Slobozia a scris pe scrisoarea medicală: ”Rog a se elibera tratamentul conform S.M. eliberate de către dr. Stăncioaica Maria Camelia (med. spec. hematolog)”. Semnătură, ștampile. Duduia care-mi este medic de familie nu vrea, totuși, să-mi dea rețetă și mă trimite la cutare medic de la Casa de Asigurări de Sănătate din Slobozia. Mâine voi merge acolo. Deocamdată, în seara asta nu am toate medicamentele necesare. Am contribuit timp de 48 de ani la fondul bănesc al CAS pentru ca să mă ”trateze” astea ca pe... o minge de ping-pong!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu