joi, 11 mai 2017

„Sunt sau nu sunt metastaze?”, aceasta-i întrebarea


După ce m-a acceptat ca pacient, în urmă cu vreo două luni, urologul chirurg mi-a recomandat „prostatectomie radicală”, adică scoaterea „bombei” din organism (adenocarcinomul prostatic). Mi-a mai spus că, după operaţie, dacă valoarea PSA-ului va scădea, va însemna că problema este rezolvată. Dacă această valoare va fi mai mare decât este de dorit, „va fi nevoie de un tratament hormonal”.
                În ziua de 27 aprilie m-a operat (prostatectomie radicală). Imediat după operaţie, medicul a spus celor din familia mea că „Rezultatul este neaşteptat de bun, având în vedere valoarea foarte mare a PSA-ului.”  În perioada în care am fost internat, mi-a spus şi mie că „Neşansele sunt minime.” Dar situaţia reală va fi identificată prin analiza anatomo-patologică. În timpul operaţiei au fost prelevaţi nişte ganglioni limfatici prin a căror analiză se poate răspunde la întrebarea „Sunt sau nu sunt metastaze?”

                Am, din nou, emoții. Mi-e milă şi de fiică-mea Valentina, căci ea trebuie să afle prima rezultatul şi să-l ambaleze în cuvinte cât mai frumoase, cât mai încurajatoare. Tot ea a aflat şi mi-a comunicat că am adenocarcinom prostatic: „Tată, ai adenocarcinom prostatic, dar nu trebuie să fii îngrijorat, căci eşti un caz simplu, cancerul nu s-a extins în afara prostatei.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu